Recreëren

By 28 februari 2020 Blog

De oplettende lezer heeft gezien dat mijn laatste blog al bijna twee maanden geleden geplaatst is. Eenvoudig omdat ik de afgelopen tijd geen puf en inspiratie had voor een nieuw artikel en voor werk überhaupt. Er is veel gebeurd thuis, ik ben druk geweest als moeder en eigenlijk ben ik heel erg toe aan een break. Dat is wel een ding; als zelfstandige bepaal ik natuurlijk zelf wanneer ik een dag vrij heb, maar in praktijk komt het er niet van! Ik richt mij op ondernemers die vormgeven aan een nieuwe economie, met respect voor people en planet en dus ook met respect voor de ondernemer zelf. Ikzelf heb hierin zeker ook nog lessen te leren, namelijk tijd voor mezelf te reserveren, zonder me schuldig te voelen over het feit dat ik aan het niksen ben. Kwalitatief werk en inspiratie vraagt rust en ruimte, weet ik best, maar oh wat worstel ik daarmee! Ik heb weinig klussen momenteel, en dat is dus eigenlijk wel fijn, maar tegelijk maakt ’t me onzeker en word ik gekweld door de gedachte dat ik op zoek moet naar nieuwe klanten, moet netwerken, bloggen, adverteren, … – terwijl ik heus wel weet dat dat maar een gedachte is, waar ik niets mee hoef te doen.
“Als je bedrijf niet lekker loopt, is dat een weerspiegeling van jezelf,” hoorde ik laatst iemand zeggen. Nou, dat blijkt dus wel. Tijd om op te laden, te re-creëren! Financieel kan dat gelukkig, het is vooral m’n eigenwaarde die eronder leidt als ik een poos geen werk om handen heb, het gevoel dat ik er niet toe doe. Gewoon zijn is eigenlijk veel moeilijker dan doen en hebben. Daar ligt volgens mij dan ook de sleutel voor een betere wereld; door onze passie te leven verspreiden we positieve energie (liefde), waarmee we de wereld verbeteren! Idealistisch? Ik weet dat er vandaag de dag heel veel mensen zijn met deze opvatting en ik help ze graag hun boodschap in tekst te vatten. Voorafgegaan door tijd voor mezelf!

De Betekeniseconomie krijgt vorm door individuele ondernemers die hun hart volgen en behalve economische ook maatschappelijke waarden nastreven. Deze ondernemers help ik door hun boodschap in tekst te vatten.