Skip to main content

Laat je intuïtie spreken!

By 18 september 2019december 4th, 2019Blog

Joanna Bos was één van de mensen die gereageerd had op mijn oproep aan “ZP’ers als kenmerk van deze tijd”. Op haar website leerde ik haar kennen als een commerciële inkoop- en contractmanager en ik vroeg me af waarom ze zich herkende in mijn omschrijving van “mensen die zijn vastgelopen in structuren, systemen, patronen en werkwijzen waar zij niet meer in willen en kunnen functioneren, en het nu ànders doen.” Al gauw blijkt de ogenschijnlijk stoere vrouw tegenover me erg sensitief te zijn, al heeft ze dat zelf jaren ontkend. Totdat vanaf 2011 een aantal heftige ervaringen haar leven ingrijpend veranderde: “In plaats van de zelfbewuste manager die alles vanuit ratio dacht te doen, bleek ik supergevoelig en sterk intuïtief te zijn. Uiteindelijk leerde ik dat er meer is tussen hemel en aarde en open te staan voor het spirituele.”
Op het moment dat ik haar ontmoet, is ze als contractmanager a.i. werkzaam bij een grote traditionele organisatie, waar overwegend mannen werken. Hoe kan ze zich daar handhaven? Hoe kan ze er bijdragen aan de ‘Nieuwe Tijd’, waarin er meer ruimte is voor gevoelens en emoties? “Eenvoudig door er te zíjn,” antwoordt Joanna, “en mensen gelegenheid te geven te praten over wat hen bezighoudt, ernaar te luisteren, en hen te bemoedigen!” Zo creëert ze als het ware een vruchtbare bodem voor intuïtieve zaken, zodat, als de tijd er rijp voor is, er een grote massa klaar staat om een nieuwe maatschappij en arbeidsmarkt vorm te geven.

Tijdens het gesprek blijkt dat Joanna op het punt staat haar bedrijf een nieuwe vorm te geven, waarvoor ze mij benadert voor de webtekst! En zo kun je nu op joannabos.nl het volgende lezen: “Vanuit mijn jarenlange ervaring op gebied van inkoop- en contractmanagement voer ik interim opdrachten uit die ik combineer met mijn intuïtieve vermogens. Ik laat mensen zichzelf zien en zijn om vanuit authenticiteit, respect en vertrouwen met elkaar samen te werken. Ik leer hen zaken met elkaar te doen door het rationeel/analytische (feiten en cijfers) te combineren en te integreren met gevoel en intuïtie.”

De Betekeniseconomie krijgt vorm door individuele ondernemers die hun hart volgen en behalve economische ook maatschappelijke waarden nastreven. Deze ondernemers help ik door hun boodschap in tekst te vatten.